Γιατί ο αδερφός μου και άλλοι γνωστοί μου θεωρούν πως πρέπει να επιστρέψει η ποδιά στα σχολεία για να σταματήσει η επίδειξη μόδας;
Στο δικό μου σχολείο δεν θυμάμαι αν γινόταν επίδειξη μόδας. Αλλά βέβαια δεν ήμουν ποτέ φυσιολογικό κορίτσι για να νοιάζομαι για τέτοια πράγματα. Τέλος πάντων. Το θέμα είναι… ενοχλεί πραγματικά η ‘επίδειξη μόδας’; Είναι αυτή που φταίει αν στα σχολεία δεν γίνεται σωστή δουλειά; Γιατί έχω την εντύπωση ότι είναι το σύμπτωμα και όχι η ρίζα του προβλήματος;
Και ακόμα και αν οι λατρεμένοι μου ιάπωνες φοράνε ακόμα ποδιά στα σχολεία τους, δεν παύω να τον θεωρώ έναν παρωχημένο θεσμό και μου προκαλεί απέχθεια αυτή η ομοιομορφία, αυτού του είδους η τεχνητή προσπάθεια να φαινόμαστε όλοι ίδιοι. Βέβαια η μόδα καταφέρνει να πετύχει μερικές φορές το ίδιο αποτέλεσμα με πολύ χειρότερα αισθητικά αποτελέσματα. Μόνο που όταν ο άλλος γουστάρει να μιμηθεί π.χ. το χτένισμα του διπλανού είναι δικό του πρόβλημα. Όταν αυτό γίνεται λόγω επιβολής τότε είναι άλλο το ζήτημα.
Εννοείται πώς η πιθανότητα να επιβληθεί ποδιά στα σχολεία είναι χλωμή. Αλλά μου φαίνεται ενδεικτικό δείγμα της σκέψης των ημερών μας το γεγονός πως κάποιοι και μόνο το σκέφτονται.

