Συγκλονιστείτε! Τρίτο ποστ μέσα σε τρεις ημέρες!!!

Αυτή τη φορά θέλω να γράψω για κάτι που μου έκανε εντύπωση. Την Πέμπτη το βράδυ στο μάθημα της ψυχολογίας είχαμε μια συζήτηση για την θρησκεία. Σχεδόν όλη η τάξη περίπου 20 άτομα είχε πολύ αρνητικές σκέψεις για την θρησκεία. Όχι απλά για την εκκλησία, όπως οι περισσότεροι έλληνες, αλλά φαινόταν να θεωρούν μάλλον απίθανη την ύπαρξη του Θεού και αναγνώριζαν όλα τα κακά που έχουν κάνει οι διάφορες θρησκείες.

Μετά από την συζήτηση είχα την απορία να μάθω ποιοι από τους συμφοιτητές μου αυτοπροσδιορίζονταν ως άθεοι. Σήκωσα πρώτη το χέρι μου. Αλλά κανείς άλλος. Από ό,τι φαίνεται αρκούνται σε έναν αγνωστικισμό. Όπως πολλοί έλληνες. Είναι υπερβολικό ή και αλλαζονικό να θεωρεί κανείς τον εαυτό του άθεο; Ή μήπως ο αθεϊσμός προκαλεί ακόμα κάποια συναισθήματα φόβου, σε περίπτωση που κάνει κανείς λάθος; Κάποιος είχε πει πως ο αθεϊστής είναι ο αγνωστικιστής με τόλμη. Υποθέτω όμως ότι ο καθένας αμφιβάλλει για τους δικούς του λόγους και με τον δικό του τρόπο, επομένως δεν θα οδηγηθούν στο ίδιο συμπέρασμα.

Κατά τα άλλα είμαστε ένα ορθόδοξο έθνος… Εμένα με ρώτησε κανείς αν θέλω να γράφει «χριστιανός ορθόδοξος» στην ταυτότητά μου;

