Έβλεπα χθες στο σπίτι μιας φίλης μου ένα μικρό βίντεο από την φωτογράφηση ενός Ιάπωνα ηθοποιού και σκέφτηκα πώς ούτε οι σταρ του Χόλλυγουντ δεν πρέπει να έχουν φωτογραφηθεί όσο οι Ιάπωνες σταρ. Περιοδικά, ημερολόγια… για να μην μιλήσω για τους Τζώννυς που έχουν κάθε χρόνο πόσα σετ επίσημων φωτογραφήσεων. Επίσης, σύμφωνα με το βιβλίο Guinness, οι πιο πολύ-φωτογραφημένοι διάσημοι στον κόσμο είναι οι Dong Bang Shin Ki, ένα κορεάτικο boyband. Και έρχομαι εγώ να ρωτήσω: με τόσα κουκλιά που έχουν εκεί, δεν είναι λογικό να θέλουν να τα θαυμάζουν συνέχεια;

Να μην ξεχνάμε βέβαια ότι στην Ασιατική κουλτούρα η έννοια «είδωλο» δεν έχει την ίδια έννοια με την λέξη «αστέρας» που χρησιμοποιούμε στην δύση. Για να θεωρηθείς είδωλο στην Ασία πρέπει να είσαι ένα πολύπλευρο άτομο, με ταλέντο σε πολλούς τομείς και προσωπικότητα που θα κάνει το κοινό σου να συνδεθεί μαζί σου σε αρκετά προσωπικό επίπεδο. Επίσης ένα είδωλο θεωρείται ότι αφιερώνεται στους θαυμαστές του και για αυτό είναι καλό να μην έχει επίσημη σχέση ή να μην μιλάει για αυτή. Το πλήθος και ύφος των νεανικών περιοδικών στην Ιαπωνία που ασχολούνται με τα είδωλα ίσως είναι ενδεικτικό αυτής της στενής σχέσης που έχουν οι θαυμαστές με τα είδωλά τους.

Αυτό που ακούω στην Ελλάδα μερικές φορές για τους Ιάπωνες είναι ότι είναι άσχημοι ή θηλυπρεπείς (από γυναίκες) ή ότι είναι θηλυπρεπείς (από άντρες – ίσως οι άντρες τελικά εκτιμούν περισσότερο την ομορφιά, ακόμα και αν σε άλλους άντρες φαίνεται περίεργο). Εγώ πάντως σκέφτομαι ότι αν όντως τους βρίσκουν όσο άσχημους όσο λένε, χαίρομαι που η δική μου επιλογή δείχνει κάτι για εμένα.

Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι ακόμα και εμένα με ξενίζει κάποιες φορές και μου φαίνεται υπερβολικός ο τρόπος προβολής των σταρ και η σχέση που έχουν οι φαν μαζί τους. Αλλά είναι και αυτό μέρος της εμπειρίας του fandom. Σας αφήνω τώρα όμως με μια όμορφη και δροσερή φωτό για το καλοκαίρι! 

Mata ne kugatsu kara!

 

